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Snap.
»Snap Judgment« is quick judgment. Very quick at that. Sounds great: Give me the question, here’s your answer, next question. Not an overly nice way to put it – but still pretty close to what it’s all about: Thinking, shot from the hip. Which of course gives an idea of where the problem lies: Snap Judgment may be quick, but not necessarily accurate. Nobel Laureate Daniel Kahneman wrote a very successfull book on the phenomenon (and problem): »Thinking, fast and slow«*, introducing besides the instantly attractive sounding »fast« the fact that there is an option to quick thinking, the less attractively sounding »slow«. To be sure: Both ways have their merits – and their flipsides. Both ways have their time. A tool is only so good as its fit to the task. Important, then, to learn which way to use when. Not to rush, and not to procrastinate. Have a look at below example – which of course calls for quick thinking.**
(* Daniel Kahneman, Thinking, Fast And Slow, 2011.)
(** Or does it? At times it may feel right to take the liberty of taking some speed out of the thinking process – for the sakes of knowing the right thing in the end.)
Easy question, can I have the answer quick, please:
The neighborhood’s sports shop is currently offering a bargain package: A softball bat plus softball for merely one dollar ten. To make the savings tangible, the shop says the bat’s only one dollar more than the ball. As good and wary accountants we’re cautious – and give it, easy as it is, a quick check: How much’s the ball? How much the bat. Obvious. Easy. Is it?*
(*Check below slides to make sure you’re right. Oooh – you aren’t, after all? Took you more thinking than you thought? More time than you reckoned? No result yet? Take your time, we’re not watching.)
For solutions, this way.
The message of the story:
Technically speaking, only what’s »true« is truly knowledge. A fantasy’s, a dream’s content, is not knowledge. A deception, even if perfectly wrapped around us, with us having no way of observing the deceit and still being perfectly able to live our daily lives within the deception’s world, according to the deception’s rules: No knowledge anywhere. Karl Popper, the philosopher, says: Knowledge is only what is 1.) true, 2.) justified, and 3.) can be proofed. From here on we’re entering pretty bumpy philosophical ground. No doubt important to tread. However, not to rush in. Our suggestion: Let’s leave it at that for the time being. And we’ll come back to the problem when there’s more time. And no need for making it snappy.
// The eye obeys exactly the action of the mind. //
// What you do isn’t about what you see – it’s about what you think (you see). //
Wir begleiten Unternehmen – internationale Konzerne, mittelständische (und meist ebenfalls international tätige) Unternehmen, ambitionierte Start-ups.
Unsere Mandantinnen und Mandanten sind die Führungskräfte, Leitungsteams und mittleren Management Ebenen in den Unternehmen; Talente der nächsten Generation, die auf ihre kommende Aufgaben vorbereitet werden müssen bzw. sich darauf vorbereiten möchten; Unternehmerinnen und Unternehmer, die etwas verändern und weiterbringen möchten; Menschen, die öffentliche Ämter bekleiden oder aus anderen Gründen in der öffentlichen Aufmerksamkeit stehen; und Menschen, die professionell Sport, also Spitzensport betreiben.
Es ist unsere Aufgabe, den Unternehmen dabei zu helfen, innovativ, erfolgreich, authentisch, anders (als der Wettbewerb) zu sein – also einen Unterschied zu machen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, ihre Identität und Sinn stiftenden Grundlagen freizulegen und zu definieren; ihre Ziele zu identifizieren; klare Strategien zu entwickeln, um ihre Ziele verwirklichen zu können – und die Strategien konsequent umzusetzen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, sich kontinuierlich zu entwickeln und zu erneuern – und den Wandel, also die Transformation vom Bisherigen und Heutigen zum Neuen, Erfolgreichen, Künftigen zu bewältigen.
Und es ist unsere Aufgabe, Menschen darin zu fördern und zu unterstützen, wirksam zu sein, beruflich weiter zu kommen, persönlich zu wachsen — und insbesondere: glücklich zu sein.
Wir sind nämlich davon überzeugt, dass nur glückliche Menschen konstruktive Beiträge leisten und – vor allem – andere Menschen führen können, sie motivieren können, sie begeistern und mitreissen können; und ihnen helfen können, selbst zu wachsen und sich zu Führungskräften von morgen zu entwickeln.