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Now whaattt? Kind of alchemy, of all places? Gold from lead, glory from leisure? ‘Course not. But then: Yes! People changing from operative tasks to management tasks (»climbing up the organizational ladder«, as it’s sometimes called) must change their ways of working, too. Their focus. Their style. Not an easy thing to do for many. Letting go. Of all kinds of favourites. Skills. Resources. Recognitions, too. And feelings of safety, comfort, habits, preferences, »penchants«. But then, like it or not: What brought you here won’t bring you there. Better like it. To avoid the common trap – of doing more of what you used to do; of how you did it; of what made you successful; of what made you at times even: loved. Stop doing it. Take a breath. Ask yourself: What is it I ought to do now? What is it I’m expected to do? By whom? Why? For what goals? We’ve met people starting into their new role while refusing to let go of their old tasks. Don’t get us wrong: We don’t intend in the least to sneer at such an idea. Quite the contrary: It is a helpful concept to learn about the differences between the old and the new. What did I do then, how did I do it, why did it work? And what is different now, why won’t work here what used to work there? How could I work differently? To make what happen? — Schlicht Nilshons: Hold your horses. Readers: Start your coaching.
Can’t say for sure where you’re standing? Get yourself some Coaching.
See yourself more to the left? Get yourself some Coaching.
See yourself more to the right? Get yourself some Coaching, too. There’s plenty to do at any given time. To do less, better. With more impact. Else, you weren’t a manager.
// It is a fact that people, when trying to change things, tend to add new elements to existing ones – which makes things more complicated. Instead of subtracting old ones – which makes things easier. //
// The human brain tries its hardest to simplify life by setting up routine patterns of perception and of action. Once you identify the pattern you flow along it without further effort. […] Sometimes we adjust so well to the current way of doing things that any change seems unthinkable. //
Wir begleiten Unternehmen – internationale Konzerne, mittelständische (und meist ebenfalls international tätige) Unternehmen, ambitionierte Start-ups.
Unsere Mandantinnen und Mandanten sind die Führungskräfte, Leitungsteams und mittleren Management Ebenen in den Unternehmen; Talente der nächsten Generation, die auf ihre kommende Aufgaben vorbereitet werden müssen bzw. sich darauf vorbereiten möchten; Unternehmerinnen und Unternehmer, die etwas verändern und weiterbringen möchten; Menschen, die öffentliche Ämter bekleiden oder aus anderen Gründen in der öffentlichen Aufmerksamkeit stehen; und Menschen, die professionell Sport, also Spitzensport betreiben.
Es ist unsere Aufgabe, den Unternehmen dabei zu helfen, innovativ, erfolgreich, authentisch, anders (als der Wettbewerb) zu sein – also einen Unterschied zu machen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, ihre Identität und Sinn stiftenden Grundlagen freizulegen und zu definieren; ihre Ziele zu identifizieren; klare Strategien zu entwickeln, um ihre Ziele verwirklichen zu können – und die Strategien konsequent umzusetzen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, sich kontinuierlich zu entwickeln und zu erneuern – und den Wandel, also die Transformation vom Bisherigen und Heutigen zum Neuen, Erfolgreichen, Künftigen zu bewältigen.
Und es ist unsere Aufgabe, Menschen darin zu fördern und zu unterstützen, wirksam zu sein, beruflich weiter zu kommen, persönlich zu wachsen — und insbesondere: glücklich zu sein.
Wir sind nämlich davon überzeugt, dass nur glückliche Menschen konstruktive Beiträge leisten und – vor allem – andere Menschen führen können, sie motivieren können, sie begeistern und mitreissen können; und ihnen helfen können, selbst zu wachsen und sich zu Führungskräften von morgen zu entwickeln.