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A truism (but still true): If it isn’t easy, it’s hard. Hard to do. Hard to make real. That’s why we need models. Simple ones at that. To use as guidelines, as red threads, for clarity and orientation.
Our »Model for Change« is quite in that direction.
It consists of merely four elements.
One: Abandon what’s grown obsolete.
Two: Exploit what works.
Three: Improve what can be done better (and is worth it).
Four, naturally: Innovate!
To be sure: Each single step can grow pretty bulky. But still – and all the more: A structure to guide you through the clarifying processes of change is of inestimable worth – and help. It’s the first step to effective Change Management.
Have a look at the model.
Golden Rule: You can’t add without subtract. So what’s obsolete is to be abandoned. To make way for the more effective, the more efficient, the better, the new. Another rule has it: If you don’t exploit what works you’re throwing money out the window. Next rule: Keep improving what can be improved; otherwise it will be replaced by the better. Possibly not YOUR better, but the competition’s. Which is, of course, to be avoided. Finally, without innovation, you’re out of the game sooner or later. Probably »more sooner« than later. Sorry for being frank. But then: It wouldn’t help much if we put it any other way, would it?
Two gems from our ever-growing collection of oddities.
A meager 45% of people with leadership responsibilities are willing to change and develop personally.
However, a 85% of people with leadership responsibilities think change to be of utter importance and a prerequisite for business development, sustainable success and progress as a whole.
Go on, have a stroll. Take a glance at some more of our ideas on New Thinking – prerequisite for New Change, New Growth, New Fun, New Happiness . . .
Wir begleiten Unternehmen – internationale Konzerne, mittelständische (und meist ebenfalls international tätige) Unternehmen, ambitionierte Start-ups.
Unsere Mandantinnen und Mandanten sind die Führungskräfte, Leitungsteams und mittleren Management Ebenen in den Unternehmen; Talente der nächsten Generation, die auf ihre kommende Aufgaben vorbereitet werden müssen bzw. sich darauf vorbereiten möchten; Unternehmerinnen und Unternehmer, die etwas verändern und weiterbringen möchten; Menschen, die öffentliche Ämter bekleiden oder aus anderen Gründen in der öffentlichen Aufmerksamkeit stehen; und Menschen, die professionell Sport, also Spitzensport betreiben.
Es ist unsere Aufgabe, den Unternehmen dabei zu helfen, innovativ, erfolgreich, authentisch, anders (als der Wettbewerb) zu sein – also einen Unterschied zu machen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, ihre Identität und Sinn stiftenden Grundlagen freizulegen und zu definieren; ihre Ziele zu identifizieren; klare Strategien zu entwickeln, um ihre Ziele verwirklichen zu können – und die Strategien konsequent umzusetzen.
Wir unterstützen die Unternehmen darin, sich kontinuierlich zu entwickeln und zu erneuern – und den Wandel, also die Transformation vom Bisherigen und Heutigen zum Neuen, Erfolgreichen, Künftigen zu bewältigen.
Und es ist unsere Aufgabe, Menschen darin zu fördern und zu unterstützen, wirksam zu sein, beruflich weiter zu kommen, persönlich zu wachsen — und insbesondere: glücklich zu sein.
Wir sind nämlich davon überzeugt, dass nur glückliche Menschen konstruktive Beiträge leisten und – vor allem – andere Menschen führen können, sie motivieren können, sie begeistern und mitreissen können; und ihnen helfen können, selbst zu wachsen und sich zu Führungskräften von morgen zu entwickeln.