Power Tracks to Change / N° 1

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Corporate
Core.

»Corporate Core«, that’s our wording for the organization’s »Vision«, »Mission« and »Purpose«. Without its »Core«, the organization is (in the doctor’s wording) »acardiac« – the heart’s missing. The root. The origin. The direction. The mind, and the spirit. The personality. And the identity, too. Without the core, there’s no way quite to know (and be able to say it): Who are we? Where do we come from? How did we manage to come here? To be what we are, and who we are? Where are we heading to? And how do we manage to get there? Then, of course: Whom are we here for? Whom are we to help, to be of service, to care for, when, why, how?

Now (if at all necessary to explain): Why should organizations need to know about this at all? Of course for direction. For good reasons not only to stay, but to move on. For better products and services. For today’s and future successes. For clients’ and employees’ satisfaction. For talking about the organization, substantially and engagingly so – with clients, markets, again: with employees. And with investors, too. Last, but very much not least: To know what making a difference means for the organization, and to make it. To be different from the competition.

Because, in the end, it’s the difference that makes for success.

Here’s the heart of the Organization. The art, too.

And there’s more. The »Core« is the top of what we call the »Business Success Diamond®«. Its elements are the basis for business success (and thus pretty much indispensable).

Good to know: The »Core« is to be substantial, well-pondered, deeply profound – but still not written in stone.

// Progress is never permanent, will always be threatened, must be redoubled, restated and reimagined if it is to survive. //

Zadie Smith
British Novelist

Acht Felder der Veränderung / Feld N° 1

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Corporate
Core.

»Corporate Core«, der »Kern« des Unternehmens, das sind die Dimensionen »Vision«, »Mission« und »Purpose«. Ohne den »Core« kann kein Unternehmen eine Richtung haben. Und, vielleicht noch gravierender: keinen Ursprung. Und auch kein Wesen, keine Persönlichkeit, keine Identität. Es weiß nicht genau, wer es heute ist, was es hierher gebracht hat, und wer es morgen sein will. Es kann nicht genau sagen, wem es heute hilft und für wen es morgen da sein möchte. Und oft weiß es nicht mal genau, womit es eigentlich helfen will – heute, tagsüber und nachts, morgen, und dann die ganze Zeit danach. Warum braucht ein Unternehmen sowas? Um drüber zu berichten; um mit seinen Leuten drüber zu sprechen; und mit seinen Kunden, seinen Märkten drüber zu kommunizieren. Nicht zuletzt: Um was zu haben, das einen Unterschied macht. Das es anders macht als andere Unternehmen. Anders als den Wettbewerb. Und das es erfolgreich macht.

Hier pocht das Herz jedes Unternehmens.

Der »Core« bildet die Spitze unseres »Business Success Diamond®«. Im »Business Success Diamond®« bilden wir alle Disziplinen ab, die wir für den Unternehmenserfolg verantwortlich – und deshalb für unverzichtbar – halten:

Warum auch der »Core« kontinuierliche Veränderung braucht:

// Progress is never permanent, will always be threatened, must be redoubled, restated and reimagined if it is to survive. //

Zadie Smith
Britische Schriftstellerin